Blog

ATIPIKUS LETT A TIPIKUS? ISKOLAI BEILLESZKEDÉS, ALTERNATÍV MEGOLDÁSOK,
A RENDELŐ TÖRTÉNETEI 
 

Az atipikus fejlődés a populációnak megközelítőleg 25%-át érinti. Ekkora arányban van jelen mégis sokan nem ismerik… pláne nem azt ahogyan kezelni érdemes.

Nézzük mit jelent egyáltalán az, ha valaki atipikus.

Atipikus fejlődésnek nevezzük az olyan, nem mindig nyilvánvaló és egzaktul azonosítható különlegességeket, amelyek gyakran együtt, illetve különböző kombinációkban jelennek meg. Ilyenek

- a neurológiai alapú teljesítményzavarok egy része:
- a tanulási zavar, tanulási nehézség (diszlexia, diszkalkulia, diszgráfia),
- a kontrollzavarok (figyelemzavar, hiperaktivitás zavar, impulzuskontroll zavar),
- az autizmus spektrum zavarok egy része,
- a kiemelkedő és átütő fejlődésű tehetségek egy része,
- a fentiek kombinációi.

Dr. Gyarmathy Éva (klinikai és neveléslélektani szakpszichológus) felsorolásból kiderül, hogy szinte bármelyik gyerekre, ha csak részben, de igaz lehet a felsoroltakból valamelyik. Az, hogy az oktatási rendszer mennyire figyel az egyéni sajátosságokra, mennyire támogatja az egyéni fejlődési szinteket és igényeket valószínűleg rendszerszintű változásokat igényelne, de mi az, amit szülőként tehetünk a gyermekünk érzelmi biztonságáért és egész-ségéért?

Szülőként hogyan kezeljük a problémás gyermekünket? Mi az, amivel igazán az ő érdekeit és érzelmi stabilitását támogatjuk? Vajon lehet a viselkedészavarnak kezelése, vagy várjuk meg míg talán 'kinövi'?

A testben lévő feszültségek erősen befolyásolják az érzelmi állapotot. Milyen fizikális feszültség éri a gyermeket? Még a legkönnyebb világra jöveteltől, a szopás küzdelmein, a test használatának megtanulásán át az őt ért folyamatos és új ingerekig számtalan hatás és megpróbáltatás éri.  Érzelmileg pedig említhetjük általában a születési stresszt, első egyedül hagyott perceket, első napot az oviban, baráti kapcsolatok bizonytalanságait, első versmondást, iskolai teljesítménykényszerrel járó feszültségeket... a gyermeket ért érzelmi hatások listája végtelen, melyek sok esetben fennálló feszültségmintázatot hagynak a testben.




Borisz, az elsőszülött gyermekünk, ja... és tikkel

Borisz 9 éves, intelligens, érdeklődő fiú, kiválóan teljesít az iskolában, jól viseli a közösséget, nyitott, barátságos. 5 éves volt amikor húga, Zsófi megszületett. Ekkor változás állt be a viselkedésében. Nyugtalanabb, hisztisebb lett, dühkitörések jelentkeztek, édesanyjától eltávolodott. Majd megérkeztek az első tikk-szerű kényszermozgások. Ezek többnyire mozgásos és vokális tikkek voltak. Melyek gyakorisága és intenzitása teljesen változó volt. Az egész családot érintette ez a belső feszültség.


.


Így érkezett hozzánk az egész család craniosacralis terápiára.

Mi történt.......


A szülök együttműködőek voltak, a gyermek eleinte kevésbé. Pár alkalom után Borisz tünetei jelentősen csökkentek, a mozgásos tikkjei mostanra szinte teljesen megszűntek, hangadásos tikkje nincs. Az édesanya megdöbbenten mesélte, hogy 4 év után ez olyan komoly eredmény, melyet eddig az összes terápiával együtt nem értek el kisfiánál.



Zoé, agyvérzéssel született


Zoé 11 éves, zárkózott, agresszivitás és önbántalmazás jellemzi. Nehéz családi helyzetben él, sem az iskola, sem a társai nem fogadják őt be viselkedése miatt. A kezelésekre a nagymamájával érkezik, aki bizakodóan és bizalommal, ismerős ajánlása által hozta hozzánk Zoét.

Mi történt.....

8 kezelés után kaptunk egy kézzel írt levelet a nagymamától.
„Az unokám nyitottabb, bátrabb, partner a beszélgetésekben, játékot kezdeményez. Ritkábban beszél magában, felveszi a szemkontaktust, étvágya, emésztése sokkal jobb. Olyan, mintha most, 11 évesen kezdene rácsodálkozni a világra. Annyira hálás vagyok a craniosacralis terápiáért és azért a törődésért amit a kisunokám kapott Önöknél a rendelőben, hogy legszívesebben kiállnak egy, az egész világra nyíló ajtóba és kikiáltanám boldogságomat, hogy mindenki hallja: EZ EGY CSODA!”


Fontos megjegyeznünk, hogy ....
A csoda bennünk van.... 
 

Forrás:

http://www.tani-tani.info/atipikus_fejlodes_modszertani_kozpont
https://hvg.hu/elet/20180125_Gyarmathy_Eva_Az_idealis_iskola_hat_jellemzoje
 

Időpontfoglalásért keressen bennünket a +36209420074-es telefonszámon!